onsdag 30 mars 2011

hjärta mig maraton

Igår spelade vi tre <3 mig på raken. klockan 9, klockan 11 och klockan halv 2. Det är ganska maxat kan man säga och vi hade bävat inför den här dagen länge, skulle vi orka? skulle vi spela bra? skulle vi Leverera? många oroliga tankar snurrade i våra turnerande huvuden. Men! Ystad var en fantastisk stad och Linn planerade att flytta dit när hon blir pensionär (planerad som hon är letar hon redan nu hus).
Vi spelade på Ystads teater och möttes av en fantastisk arrangör som fixade godis och kaffe i mängder. Det gillar vi. Föreställningarna tyckte vi själva gick väldigt bra och alla tre publiker var Grymma!
Vi begav oss mot Trelleborg för att avnjuta en fulländad middag hemma hos Victors mamma och för att sova på hans mosters hostel. Skönt att få komma hem till någon och bli lite omhändertagen när man är ute vägarna. Idag rev vi av en <3 mig till i Vällinge och det var extra kul för mig för att jag fyller år! woho! Mina fantastiska kollegor hade fixat födelsedagsfika till mig på fiket bredvid och vi fick hjälp av fyra fina killar + fina arrangören Lars när vi skulle packa ut. Nu är vi påväg hem till Stockholm igen och är väl något övertrötta skulle jag gissa.

Det här gör vi i bilen när vi är övertrötta:

Sjunger enordslåtar (ett ord var) om Victor (och Victors död av nån anledning) när han sitter och kör
Leker sten sax påse
Ringer till Paula och sjunger jamåhonlevautihundradeår (hela sången, gärna två verser) trots att hon sitter bredvid
Victor kletar snor på rutan
fotar oss själva med photobooth
Sjunger "somliga ljus brinner aldrig ut" om och om igen med nasal operaklang

Ja, som ni ser, mindre smarta och roliga saker som när man spelat alldeles för många föreställningar faktiskt kan bli riktigt roligt. Nu har det blivit helt tyst i bilen. Sådär som det blir efter att man har tagit i lite för mycket.

Vi ska bli bättre på att blogga. Nästa vecka kommer vi att börja med "Veckans Dumstrut". Priset har funnits med länge i Ung utan pungs ensemblehistoria. Det är helt enkelt den som har gjort det dummaste under veckan som får den stora äran att bära titeln. Vi hoppas kunna slå mästaren Jonas som fick priset då han gått vilse fem minuter innan föreställningen.

TACK UNDERBARA NI FÖR ERA KOMMENTARER PÅ VÅR FACEBOOKSIDA! GULD VÄRT!

1 kommentar: