tisdag 8 mars 2011

vi gillar degerfors

Veckan fortsatte med en föreställning i Degerfors Folkets Hus och vi kan bara säga att vi gillar degerfors. Vi möttes av en grymt bra bärhjälp där vi fick åka en blå utomhus-hiss för att kunna packa in lättare, vi var helt fascinerade av detta nyskapande sätt att packa in och tog en massa bilder. Bärhjälpen tittade på oss lite roat. Vi jobbar hårt mot fördomen om att Stockholmare är lite dummare än andra när vi är ute i landet och skrattar ofta åt varandra när vi (jag) frågar om take-away-muggar på små gästgiverier mitt i ingestans eller när minik (alias shejken från stureby) brer på med sin bredaste stockholmska men idag körde vi hårt på fascinationen av denna blåa hiss. Annars gick föreställningen gick riktigt bra och det var en rock-konsert känsla över det hela, superfin publik!

Vi åkte tillbaka till Karlskoga där vi bodde över natten för att hämta linns mobiltelefon som hon tyckte var rolig att glömma på morgonen. Nu är vi i Karlstad för att spela <3 mig i Hammarö i morgon. Vi ska fira den internationella kvinnodagen med att se the swan på bio ikväll.

Hoppas ni mår bra! (jag tror iochförsig bara att det är Linn som läser den här bloggen så Linn; jag hoppas du mår bra!)

Här kommer en av alla bilder jag tar av Jossan varenda <3 mig föreställning där hon spelar en nyuppvaken tjej. Hon ska få ett collage en vacker dag.

puss!

1 kommentar:

  1. Nää klart Linn inte är den enda som läser bloggen :)

    Ni gillar Degerfors, vi älskar er.
    Välkommen åter!

    SvaraRadera